نوآوری نظام یافته (TRIZ)

اختراعات، پتنت ها، طرح ها، ایده ها و محصولات خلاقانه

نوآوری نظام یافته (TRIZ)

اختراعات، پتنت ها، طرح ها، ایده ها و محصولات خلاقانه

رودخانه ای بالای رودخانه

رودخانه ای بالای رودخانه

پل آبی مگدی بورگ (Magdeburg Water Bridge) – واقع در آلمان

طول این پل 918 متر می باشد.

http://s2.picofile.com/file/7140408595/Magdeburg_Water_Bridge_1_.jpg

http://s2.picofile.com/file/7140408923/Magdeburg_Water_Bridge_2_.jpg

The image “http://s2.picofile.com/file/7140408060/Magdeburg_Water_Bridge.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

فلاکس آیفون (iPhone Flask)

 فلاکس آیفون (iPhone Flask)

http://s2.picofile.com/file/7136796876/iphone1.jpg

اینها تلفن همراه واقعی نیستند بلکه فلاکسهایی شبیه به آیفون هستند. دکمه روشن خاموش آن همان درب فلاکس است. وقتی دکمه آن روشن است آب از آن حارج می شود.

http://s2.picofile.com/file/7136797090/iphone2.jpg

www.irantriz.ir

پایان تاریخ و آخرین زن

پایان تاریخ و آخرین زن

 http://s2.picofile.com/file/7132929779/End.gif

اگر روند فعلی کاهش باروری در آینده ادامه یابد، تاریخ بسیاری از کشورها خیلی زودتر از انتظار به پایان خواهد رسید.

در 83 کشور و منطقه در سراسر جهان نرخ تولد دختران بشدت در حال کاهش است و در آینده به ناپدید شدن زنان منجر خواهد شد.

برای مثال در هنگ کنگ  از 1000 زن 547 دختر متولد شده است و آنها به نوبه خود 299 دختر را متولد خواهند کرد و پس از 25 نسل فقط یک زن در هنگ کنگ باقی خواهد ماند. این واقعه برای این کشور در سال 2798 میلادی اتفاق خواهد افتاد.

 تعداد زنان  در بوسنی و هرزگوین و ماکائو حتی زودتر به پایان خواهد رسید، اما روسیه و آلمان یک صد سال  دیرتراز چین زنان خود را از دست خواهد داد. زنان کانادایی و برزیلی آینده ای روشن و تضمین شده ای را تا اواسط و پایان هزاره پنجم خواهند داشت.

بر اساس نمودار فوق این اتفاق برای ایران در سال 3700 میلادی و قبل از کانادا رخ خواهد داد.

منبع: سایت روسی  

فروشگاه دیجیتال تسکو (Tesco) در کره جنوبی

 فروشگاه دیجیتال تسکو (Tesco) در کره جنوبی

فروشگاه تسکو (Home Plus) در کره جنوبی اخیراَ ویترین تصاویر دیجیتالی محصولات خود را همراه با بارکد دیجیتال QR مربوطه در مترو شهر سئول نصب نموده است. مشتریان می توانند با عکس گرفتن با موبایل خود محصولات مورد نظرشان را سفارش دهند. محصولات سفارش شده ظرف مدت چند ساعت درب منزل تحویل می گردند. به این معنی که با بازگشت مشتری به منزل محصولات هم بدستشان می رسد.

تسکو اعلام کرد که افزایش فروش محصولات در مدت سه ماه فروش آنلاین 130 ٪  و تعداد مشتریان ثبت نام شده 76 ٪ افزایش یافته  است . این فروشگاه مقام بزرگترین کسب و کار بین المللی  را بصورت آنلاین در این کشور کسب نموده است.

 

Home Plus بزرگترین کسب و کار بین المللی تسکو در کره جنوبی است که بیش از 350 فروشگاه با فروشی در حدود 5 میلیارد پوند در سال 2010 داشته است.
پروژه ویترین دیجیتال نشان می دهد که چگونه فن آوری های جدید باعث می شود که خرید قابل دسترس بیشتری را برای مشتریان ایجاد نماید و به رشد فروشندگان  نیز یاری رساند.

موفقیت تسکو یک شاخص عملکرد مناسب است تا در دهه آینده ما شاهد فروشگاه های دیجیتال بیشتری در سطح جهان باشیم. در این راستا نمای دیجیتال در  مترو سئول یک گام صحیح در این مسیراست.

مقر اصلی تسکو در بریتانیا ، در حال حاضر 5380 فروشگاه در 14 کشور با کمتر از 10 فرمت مختلف ایجاد نموده است. در سال 2010 ، شاهد گردش مالی بیش از 61.500 میلیون پوند (7.2 درصد رشد سالانه) از این شرکت بوده ایم.  
  
منبع: اینجا کلیک کنید

نخستین همایش استراتژی اقیانوس آبی

نخستین همایش استراتژی اقیانوس آبی


نخستین همایش استراتژی اقیانوس آبی توسط دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری شرکت خدمات علمی صنعتی تهران در تاریخ 23 شهریور سال 90 برگزار خواهد شد.

«دومنیک لاو» رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی مؤسسه استراتژی اقیانوس آبی در مرکز منطقه‌ای آسیا سخنران این دوره است.

روند سریع جهانی شدن بازارهای اقتصادی و تجاری، رشد چشمگیر تکنولوژی در صنعت و بالا رفتن سطح ارائه خدمات و کیفیت مورد انتظار مشتریان، سبب شکل­‌گیری عرصه‌های رقابتی شدیدی شده است که این رقابت فشرده غالباً موجب افزایش هزینه‌ها و در نهایت کاهش سود می‌شود.

از این رو بکارگیری استراتژی‌های نوین و کارآمد که زیربنای آ‌ن‌ها بر نوآوری ارزش و ایجاد بازارها و تقاضاهای جدید طراحی شده باشد و استفاده از اصول، چارچوب‌ها و ابزارهای بدیع، موفق و عملی نیازی ضروری و انکارناپذیر است.

استراتژی اقیانوس آبی نتیجه 2 دهه تحقیق و مطالعه بر روی بیش از 150 جنبش استراژیک دنیا در 30 صنعت مختلف در طی 100 سال گذشته است.

برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

تور آموزشی مهندسی خلاقیت TRIZ

تور آموزشی مهندسی خلاقیت TRIZ



http://irantriz.ir