نوآوری نظام یافته (TRIZ)

اختراعات، پتنت ها، طرح ها، ایده ها و محصولات خلاقانه

نوآوری نظام یافته (TRIZ)

اختراعات، پتنت ها، طرح ها، ایده ها و محصولات خلاقانه

فوتبال دستی

فوتبال دستی

بنظر می آید که حداقل این یک بازی شش نفره است. اما در وسط یک تعداد فوتبالیست ثابت و غیر متحرک وجود دارد که کاری نمی کنند. تکلیف توپی که در وسط آنها می افتد چیست؟ اگر این بازی با دو نفر انجام شود لازم است آنها برای سرعت بازی از زیر میز عبور کنند. با این حال انگیزه سازنده این میز فوتبال برای من هنوز مبهم است. شاید این هم یک جور تصویر سازی با فتوشاپ باشد. شما چه فکر می کنید؟


سونامی سبز

سونامی سبز  در موراویا (Moravia)، منطقه ای زیبا از جمهوری چک

ادامه مطلب ...

Accelerate dental Innovations with TRIZ

   Accelerate dental Innovations with TRIZ

Applying TRIZ dynamic growth at whitening teeth methods

for downloading the file click here



با انگشتانتان عکس بگیرید!

با انگشتانتان عکس بگیرید!

یک جهش جدید برای ساخت دوربین های عکاسی توسط موسسه علوم و هنر‌های رسانه‌ای در ژاپن که دوربین‌هایی را با نام UBI معرفی کرده است که می‌توانند مانند انگشتانه روی انگشت کاربر قرار بگیرند. بنابراین کاربر می‌تواند همانند کادربندی‌های ابتدایی که در آموزشگا‌ه‌های عکاسی و فیلمبرداری یاد داده می‌شوند، با دو دست خود کادربندی کند و عکس بگیرد. حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که با این کار آیا واقعا همان کادری که کاربر از میان انگشتان خود می‌بیند عکس‌برداری می‌شود؟

نکته جالب اینجاست که میزان کادربندی دقیقا با سنجش فاصله بین دوربین و صورت عکاس اندازه گیری می‌شود. این دوربین دارای یک لنز با دیافراگم ثابت است که متاسفانه امکان زوم نوری را ندارد. بنابراین تنها راه زوم کردن در تصاویر، زوم دیجیتال در هنگام باز کردن تصاویر در کامپیوتر است. متاسفانه این دوربین فعلا باید به یک کامپیوتر وصل باشد، اما قرار است در صورت ورود به بازار به یک حافظه بی‌سیم Wi-Fi مجهز شود.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید.

نقش منابع جمعیتی در طراحی خودروهای آینده

 نقش منابع جمعیتی در طراحی خودروهای آینده

فولکس واگن از منابع جمعیتی (crowdsource) برای تولید ایده های مردمی در طراحی خودرو استفاده می کند

اتومبیل شناور یکی از سه  طرح مفهومی سطح بالا است که فولکس واگن از طریق  منابع جمعیت "پروژه خودرو مردمی (PCP) " تهیه نموده است. از زمان آغاز پروژه در چین، نزدیک به یک سال پیش، از وب سایت  فولکس واگن، 33 میلیون بازدید کننده  با ارائه  119000 ایده های منحصر به فرد برای محصولات و فن آوری های ممکن حضور داشته اند.


"پروژه اتومبیل مردم "در چین آغاز یک دوره جدید در طراحی خودرو را نوید می دهد. آقای  لوکا دی مئو (Luca de Meo)، مدیر بازاریابی، گروه فولکس واگن  می گوید"ما دیگر فقط  برای مشتریان  خودرو تولید نمی کنیم، بلکه با مشتریان  تولید می کنیم و در عین حال شروع یک گفتگوی ملی که به ما کمک می کند که بینش عمیقی  برای تنظیمات طراحی بر اساس نیازها و الزامات مشتریان چینی داشته باشیم.

از 119000 ایده اولیه مردمی ارسالی به فولکس واگن سه مورد توجه ما را  بیشتربه خود جلب نموده است. ایده هایی  که موجب طراحی یک خودرو مفهومی شده و در نمایشگاه پکن به نمایش گذاشته می شود.

اتومبیل شناور (Hover Car) یک طرح مفهومی است که بیشتر توجه ما را به خود جلب می نماید. این خودرو الکتریکی دو نفره است که بالاتر از سطح زمین بر روی یک جاده الکترو مغناطیس حرکت می کند.

دو ایده دیگر کاملاً مانند اتومبیل شناور الهام بخش " نوستولوژی آینده ای"  نیستند. ایده  دوم در مورد اتومبیل موسیقی (Music Car) که از یک سری لامپ او ال ای دی (OLED) برای نمایش رقص نور روی بدنه بیرونی خودرو متناسب با تنظیمات صدای موزیکی که راننده از خودرو پخش می کند ارائه شده است.

 ایده سوم درمورد کلید هوشمند برای خودرو هست که از صفحه کلید لمسی استفاده شده است و اطلاعات ضروری نظیر میزان سوخت و ایمنی خودرو  را بر روی صفحه نمایش نشان می دهد.

 از طریق پروژه خودرو مردمی (People's Car Project) روند تولید اتومبیل به سمت و سویی می رود که در آینده  ما شاهد خودروهایی  برای حرکت در جاده های پر ازدحام  بطور ایمن تر و با طراحی شخصی، احساسی و هیجان انگیز باشیم.
ویدیو زیر به زبان چینی است، اماتجسم بهتر ی از طرح مفهومی اتومبیل شناور برای شما ایجاد می کند.
منبع:

http://www.gizmag.com/vw-crowdsources-its-way-to-a-hover-car/22439/

 


خطای چشم!

خطای چشم!

نوار

 نوار

   "من فکر می‌کنم از حوالی بیست‌سالگی به بعد وجود روانی انسان تبدیل به یک ضبط‌صوت می‌شود - گیرم در بعضی از نوارها چیزهای بقول شما مبتذل ضبط می‌شود و در بعضی چیزهای والا، در بعضی کمتر و در بعضی بیشتر، مثلاً من یک غزل از حافظ ضبط کرده‌ام و تو ده تا. ولی وقتی هر دو عاریتی و وام‌گرفته از دیگری است، چه فرق می‌کند!؟

 

   اگر خوب به آدمها و حرفهایشان دقت کنیم، می‌بینیم که انگار تمام وجود آنها در چند نوار خلاصه شده است. هستی بعضی‌ها را انگار یک نوار نیم‌ساعته تشکیل می‌دهد و بعضی‌ها را چند ساعته.

 

   آیا ما تابحال از خود پرسیده‌ایم این حرفی که داریم می‌زنیم، فکری که داریم می‌کنیم، یا حتی احساسی که داریم، قبلاً هم داشته‌ایم یا نه؟ این فکر و احساس از کجا نشأت گرفته است؟ - از یک هستی نوشونده، یا از ذخیره‌ی توبره‌ی خاطرات؟ آیا چیزی از وجود تو متجلی می‌گردد که کاملاً بی‌سابقه و نو باشد!؟

 

   تجربه‌ی چنین کیفیتی هنگامی ممکن است که چگونگی مرگ بر "خود" را بیاموزی!"


 

قسمتی از صفحهٔ آخر کتاب "زندگی و مسائل"

 

قانون موفقیت جهانی از برایان ترسی

قانون موفقیت جهانی از برایان ترسی

  قانون علت و معلول
هر چیز به دلیلی رخ می دهد . برای هر علتی معلولی هست ، و برای هر معلولی علت یا علت های بخصوصی وجود دارد ، چه از آنها اطلاع داشته باشید چه نداشته باشید . چیزی به اسم اتفاق وجود ندارد .

  قانون ذهن
همه ی علت ها و معلول ها ذهنی هستند . افکار شما تبدیل به واقعیت می شوند . افکار شما آفریننده اند . شما تبدیل به همان چیزی می شوید که درباره ی آن بیشتر فکر می کنید .
همیشه درباره ی چیز هایی فکر کنید که واقعا طالب آن هستید و از فکر کردن درباره ی چیزهایی که خواستار آن نیستید اجتناب کنید .

 قانون عینیت یافتن ذهنیات
دنیای پیرامون شما تجلی فیزیکی دنیای درون شماست . کار اصلی شما در زندگی این است که زندگی مورد علاقه ی خود را در درون خود خلق کنید .
زندگی ایده آل خود را با تمام جزئیات آن مجسم کنید و این تصویر ذهنی را تا زمانی که در دنیای پیرامون شما تحقق پیدا کند حفظ کنید .

  قانون رابطه ی مستقیم
زندگی بیرون شما بازتاب زندگی درونی شماست . بین طرز فکر و احساسات درونی شما از یک طرف و عملکرد و تجارب بیرونی شما از طرف دیگر رابطه مستقیم وجود دارد .

 قانون باور
هر چیزی را که عمیقا باور داشته باشید برایتان به واقعیت بدل می شود . شما آنچه را که می بینید باور نمی کنید بلکه آن چیزی را می بینید که قبلا به عنوان یک باور انتخاب کرده اید . پس باید :
 
باور های محدود کننده ای را که مانع موفقیت شما هستند شناسایی کنید .
 
آنها را از بین ببرید .

 قانون ارزش ها
نحوه ی عملکرد شما همیشه با زیربنایی ترین ارزش ها و اعتقادات شما هماهنگ است .
آنچه براستی ارزش هایی را که واقعا به آن اعتقاد دارید بیان می کند ادعاهای شما نیست بلکه گفته ها ، اعمال و انتخاب های شما به ویژه در هنگام ناراحتی و عصبانیت است .

 
 

ادامه مطلب ...

راه حل

 راه حل

به هنگام بازدید از یک بیمارستان روانى، از روان‌ پزشک پرسیدم :

شما چطور می‌فهمید که یک بیمار روانى به بسترى شدن در بیمارستان نیاز دارد یا نه؟

روان‌پزشک گفت: ماوان حمام را پر از آب می‌کنیم و یک قاشق چایخورى، یک فنجان و یک سطل جلوىبیمار می‌گذاریم و از او می‌خواهیم که وان را خالى کند!!!

من گفتم: آهان! فهمیدم. آدم عادى باید سطل را بردارد چون بزرگ‌ تر است!

روان‌پزشک گفت: نه! آدم عادى درپوش زیر آب وان را بر می‌دارد... شما می‌خواهید تختتان کنار پنجره باشد؟!!


********

1.راه حل همیشه در گزینه های پیشنهادی نیست!!!

2.درحل مشکل و در هنگام تصمیم گیری هدفمان یادمان نرود . در حکایت فوق هدفخالی کردن آب وان است نه استفاده از ابزار پیشنهادی !!!

3.همه راه حل ها همیشه در تیر رس نگاه نیست...   

سخن روز :  مغز ما یک دینام هزار ولتی است که متاسفانه اکثرمان بیش از یک لامپ از آن استفاده نمی کنیم .ویلیام جیمز

درصد یادگیری

درصد یادگیری
 
http://photos.dreamthisday.com/colonial-men-reading.jpg
 We Learn...
 10% of what we read,
 20% of what we hear,
 30% of what we see,
 50% of what we see and hear,
 70% of what we discuss,
 80% of what we experience,
 95% of what we teach others.
   - William Glasser
 
 
 %10  درصد از آنچه می خوانیم،
 20 % از آنچه ما می شنویم،
 30 % از آنچه ما می بینیم،
 50 % از آنچه ما می بینیم و می شنویم ،
 70 % از آنچه بحث می کنیم،
 80 % از آنچه تجربه می کنیم،
 95 % از آنچه که ما
به دیگران می آموزیم .