نوآوری نظام یافته (TRIZ)

اختراعات، پتنت ها، طرح ها، ایده ها و محصولات خلاقانه

نوآوری نظام یافته (TRIZ)

اختراعات، پتنت ها، طرح ها، ایده ها و محصولات خلاقانه

نقش منابع جمعیتی در طراحی خودروهای آینده

 نقش منابع جمعیتی در طراحی خودروهای آینده

فولکس واگن از منابع جمعیتی (crowdsource) برای تولید ایده های مردمی در طراحی خودرو استفاده می کند

اتومبیل شناور یکی از سه  طرح مفهومی سطح بالا است که فولکس واگن از طریق  منابع جمعیت "پروژه خودرو مردمی (PCP) " تهیه نموده است. از زمان آغاز پروژه در چین، نزدیک به یک سال پیش، از وب سایت  فولکس واگن، 33 میلیون بازدید کننده  با ارائه  119000 ایده های منحصر به فرد برای محصولات و فن آوری های ممکن حضور داشته اند.


"پروژه اتومبیل مردم "در چین آغاز یک دوره جدید در طراحی خودرو را نوید می دهد. آقای  لوکا دی مئو (Luca de Meo)، مدیر بازاریابی، گروه فولکس واگن  می گوید"ما دیگر فقط  برای مشتریان  خودرو تولید نمی کنیم، بلکه با مشتریان  تولید می کنیم و در عین حال شروع یک گفتگوی ملی که به ما کمک می کند که بینش عمیقی  برای تنظیمات طراحی بر اساس نیازها و الزامات مشتریان چینی داشته باشیم.

از 119000 ایده اولیه مردمی ارسالی به فولکس واگن سه مورد توجه ما را  بیشتربه خود جلب نموده است. ایده هایی  که موجب طراحی یک خودرو مفهومی شده و در نمایشگاه پکن به نمایش گذاشته می شود.

اتومبیل شناور (Hover Car) یک طرح مفهومی است که بیشتر توجه ما را به خود جلب می نماید. این خودرو الکتریکی دو نفره است که بالاتر از سطح زمین بر روی یک جاده الکترو مغناطیس حرکت می کند.

دو ایده دیگر کاملاً مانند اتومبیل شناور الهام بخش " نوستولوژی آینده ای"  نیستند. ایده  دوم در مورد اتومبیل موسیقی (Music Car) که از یک سری لامپ او ال ای دی (OLED) برای نمایش رقص نور روی بدنه بیرونی خودرو متناسب با تنظیمات صدای موزیکی که راننده از خودرو پخش می کند ارائه شده است.

 ایده سوم درمورد کلید هوشمند برای خودرو هست که از صفحه کلید لمسی استفاده شده است و اطلاعات ضروری نظیر میزان سوخت و ایمنی خودرو  را بر روی صفحه نمایش نشان می دهد.

 از طریق پروژه خودرو مردمی (People's Car Project) روند تولید اتومبیل به سمت و سویی می رود که در آینده  ما شاهد خودروهایی  برای حرکت در جاده های پر ازدحام  بطور ایمن تر و با طراحی شخصی، احساسی و هیجان انگیز باشیم.
ویدیو زیر به زبان چینی است، اماتجسم بهتر ی از طرح مفهومی اتومبیل شناور برای شما ایجاد می کند.
منبع:

http://www.gizmag.com/vw-crowdsources-its-way-to-a-hover-car/22439/

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد