نوآوری نظام یافته (TRIZ)

اختراعات، پتنت ها، طرح ها، ایده ها و محصولات خلاقانه

نوآوری نظام یافته (TRIZ)

اختراعات، پتنت ها، طرح ها، ایده ها و محصولات خلاقانه

چراغ ترافیک به شکل ساعت شنی

چراغ ترافیک به شکل ساعت شنی


طراحان از کشورهای مختلف در تلاشند تا چراغ های ترافیک راحت تر و هشداردهنده مناسبتری طراحی کنند. در چند سال اخیر بجای استفاده از چراغ های ترافیکی سنتی در یک جا از تایمر و در جای دیگر استفاده از بوق و برخی جا ها از انیمیشن استفاده شده است. اما اکنون یک طراح بنام تانوا تیواونگ (Tanva Tivavong) یک چراغ ترافیک مفهومی بشکل ساعت شنی طراحی کرده است.


طراحی خلاقانه – یکی از شرایط لازم برای ایجاد ابزارهای مدرن و طرح ها می باشد. کسی که این ابزارهای جدید را طراحی می کند نیازی به گذراندن دوره آموزشی خاصی نیست، بلکه بیشتر بستگی به خلاقیت های ذاتی و اکتسابی وی بستگی دارد. در این طرح جدید نیازی به داشتن سه چراغ رنگی استاندارد نیست. فقط یک ساعت شنی لازم است که رنگ آن در سه حالت قابل تغییر است.


در این ساعت شنی الکتریکی شن های الکتریکی از سمت بالا به پایین در یک فلاسک شیشه ای در جریان هستند. افرادی که پشت این چراغ ترافیک قرار می گیرند می توانند حدس بزنند چقدر باید در انتظار باشند. در موقع زرد شدن ساعت شنی اعدادی که با شماره معکوس : 3، 2، 1، هستند به رانندگان و افراد عابر کمک می کند تا آماده تغییر رنگ چراغ باشند.

www.irantriz.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد