نوآوری نظام یافته (TRIZ)

اختراعات، پتنت ها، طرح ها، ایده ها و محصولات خلاقانه

نوآوری نظام یافته (TRIZ)

اختراعات، پتنت ها، طرح ها، ایده ها و محصولات خلاقانه

کفش مجهز به GPS برای کمک به آلزایمری ها

کفش مجهز به GPS برای کمک به آلزایمری ها

یکی از بیماری هایی که درمان قطعی برای آن وجود ندارد و باعث مشکلات زیادی می شود آلزایمر است. این بیماری که در افراد کهنسال شایع است باعث می شود فرد بدون اطلاع سایرین از خانه خارج شود و از آنجایی که آدرس خانه را به خاطر نمی آورد دچار دردسر شود و حتی ناگهان وارد ترافیک شود و جان خود را به خطر  بیندازد. در حال حاضر بیش از 5.2 میلیون امریکایی به این بیماری مبتلا هستند و به همین دلیل شرکت Aetrex Worldwide با همکاری GTX Corp یک کفش مخصوص با موقعیت یاب ماهواره ای GPS تولید کرده که همانطور که از اسمش مشخص است به اعضای دیگر خانواده اجازه می دهد موقعیت دقیق بیمار را داشته باشند.

http://s2.picofile.com/file/7168443973/gps_shoes.jpg

 

کفش GPS تنها راه موقعیت یابی این گونه افراد نیست چرا که پیش از این ساعت ها و دست بند های GPS برای کنترل آلزایمری ها ساخته شده بود اما بنا به گفته پروفسور اندرو کارل از دانشگاه جورج میسون به علت اختلالات روانی پارانویا مبتلایان به آلزایمر ممکن است ساعت یا دستبند را نشناسند و آن را بیرون بیندازند اما چیزی مثل کفش بسیار مطمئن تر عمل خواهد کرد.

سیستم موقعیت یاب در پاشنه این کفش تعبیه شده است به طوری که این کفش بدون هیچ برجستگی غیرعادی کاملاً مانند کفش های رایج دیگر است. موقعیت یابی بیمار از طریق برنامه ای به نام Geofence انجام می گیرد و علاوه بر مشخص کردن موقعیت دقیق بیمار می تواند هنگامی که او از محدوده خاصی مانند خانه بیرون می رود به کاربر هشدار دهد. این کفش ها در ماه جاری ابتدا در امریکا عرضه می شوند و هر جفت آنها 300 دلار قیمت خواهد داشت. این قیمت به نظر بسیار بالا می آید اما باز هم قابل مقایسه با دستبند ها و ساعت های GPS نیست و علاوه بر آن به علت مخفی بودن موقعیت یاب باعث خجالت بیمار نخواهد شد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد