نوآوری نظام یافته (TRIZ)

اختراعات، پتنت ها، طرح ها، ایده ها و محصولات خلاقانه

نوآوری نظام یافته (TRIZ)

اختراعات، پتنت ها، طرح ها، ایده ها و محصولات خلاقانه

گفتگو بین مداد و پاککن

گفتگو بین مداد و پاککن

واقعاً جالب و واقعی


http://s2.picofile.com/file/7168979886/pencil.jpg

 

مداد : متأسفم....

    پاککن : برای چه؟ شما هیچ ایرادی ندارید.

    مداد : من متاسفم چون شما به خاطر من مجروح می شوید. هر زمان که من یک اشتباه انجام می دهم، شما همیشه آن را پاک می کنید. اما همانطور که شما اشتباهات من را برطرف می کنید، بخشی از وجود خود را از دست می دهید.   شما هر بار کوچکتر و کوچکتر می شوید.

    پاککن : درست است. اما من واقعا اهمیتی نمیدهم.  ببینید ، من برای انجام این کار ساخته شده ام. در هر زمان که شما کارهای نادرستی انجام دهید من برای کمک به شما در کنارتان هستم. من حتی اگر یک روز از بین بروم و شما من را با یک پاککن جدید عوض کنید ، من در واقع با کار خودم خوشحال هستم.  بنابراین ، لطفا نگران نباشید. من از  غمگین بودن شما نفرت دارم.

این مکالمه بین مداد و پاک کن بسیار الهام بخش است. پدر و مادر مانند پاک کن هستند در حالی که فرزندان همانند مداد هستند.  آنها همیشه درکنار فرزندان خود ، برای تمیز کردن اشتباهاتشان حضور دارند. گاهی در طول راه... آنها آسیب می بینند، پیرتر می شوند و یا از دنیا می روند . اگرچه فرزندان خود در نهایت فرد جدید (مانند همسر) پیدا می کنند، اما پدر و مادر هنوز هم با آنچه که برای فرزندان خود انجام می دهند راضی هستند و همیشه از غمگین بودن آنها نفرت دارند.

    این برای همه پدر و مادرها صادق است.....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد