نوآوری نظام یافته (TRIZ)

اختراعات، پتنت ها، طرح ها، ایده ها و محصولات خلاقانه

نوآوری نظام یافته (TRIZ)

اختراعات، پتنت ها، طرح ها، ایده ها و محصولات خلاقانه

چرا گوشی اپل را دوست دارم؟

چرا گوشی اپل را دوست دارم؟

پس از مشاهده اولین تلفن همراه اپل در اینترنت من جذب اندیشه های خلاق استیو جابز شدم. البته نه بخاطر طراحی شگفت انگیز آن برای موبایل آی فون بلکه بخاطر اینکه اپل مثال خوبی برای جلسات تفکر خلاق من در زمینه نوآوری TRIZ خلق کرده بود بسیار خوشحال شدم.

همانگونه که در تصویر فوق مشاهده می کنید در گوشی آی فون(iPhone) شرکت اپل از یک مفهوم کلاسیک TRIZ تحت عنوان "پیرایش"(TRIMMING) استفاده نموده است. این مفهوم از نظر TRIZیعنی امکان حذف یک شی با عملکرد مفید، با حفظ کارکرد آن بدون ایجاد هزینه اضافی توسط چیز دیگرمی باشد.  IPhone به زیبایی توانسته است کلیدها را از تلفن همراه حذف کند و بجای آن از صفحه نمایش موبایل برای نمایش کلیدهای لمسی استفاده نماید. (فراموش نکنیم که صفحه کلید لمسی قبلاً وجود داشته اما شرکت اپل با استفاده از آن در موبایل یک انقلاب جدید در تولید تلفن همراه نموده است).

www.irantriz.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد